Am cumparat bilete spre Londra undeva dupa jumatatea lunii ianuarie, cu gandul la o scurta vacanta de februarie, destinatia fiind aleasa la dorinta better half-ului🙂 Sincer, nu o asteptam cu sufletul la gura asa cum faceam cu alte vacante, convinsa de faptul ca o sa ma intorc racita cobza, extra plouata, si oarecum dezmagita. Dar  Londra m-a fermecat iremediabil cu Big Ben-ul ei, toata magia monarhica, si dincolo de arhitectura si istorie, m-a incantat cu vibe-ul londonez atat de cool, streetstyle-ul, relaxarea si politetea englezilor.

CYMERA_20150222_031511

O sa va povestesc pe scurt detaliile despre mini vacanta mea, astazi despre atractiile pe care le-am vizitat, care merita si pe care mi s-a parut ca am aruncat banii, si detaliile despre transport si cazare (poate ajuta pe cineva), iar in postul urmator, despre shopping & food.

CYMERA_20150222_030653View from the London Eye

Rezervand biletele destul de tarziu, doar cu vreo 3 saptamani inainte de data plecarii, si fiind in perioada Valentinului, majoritatea erau extrem de scumpe, am cautat si miercuri noaptea, am sters cookies, calculat discounturi, cel mai ieftin bilet pe un singur sens era in jur de 800 de lei la Blue Air, si nu voiam in niciun chip sa dau atatia bani pe low cost. Cu 650 de euro ma duceam cu masina fara niciun stres, si mai vedeam si jumatate de Europa. Dupa indelungi cautari, vad o oferta de miercuri noaptea la Ryanair, cu 50 de euro pe segment cu bagaj, deci super deal! Dar stai, Ryanair aia care merg cu limita de combustibil? In mintea mea brusc se derulau imagini din Dezastre in aer, avionul de rupea in doua, si geamantanul meu Samsonite verde zacea inca intact undeva pe un munte in sudul Frantei… Eh, yolo :)) Nu am mai mers niciodata cu ei, dar nu regret ca am facut-o acum. Am mai zburat si cu alte low-costuri, de la Lufthansa la un charter grecesc cu scaune din tabla, si totul a fost ok. Sincer, singura data cand am avut emotii intr-un avion a fost cu un zbor Delta din Orlando la Munchen, deci la case mari de tot. La Ryanair aveti doua bagaje x 10kg incluse, unul il puteti lua in cabina, iar celalalt il pun la cala gratuit. Nu mi-au verificat dimensiunile, nici greutatea, iar la intoarcere am avut inca un bagaj de cala pe care l-au luat cu 20 euro. Scaunele sunt comode, ceva loc la picioare, mai decent decat la alte low-costuri, toata lumea foarte friendly.  Singurul inonvenient pe care l-am gasit eu e ca zborurile ieftine aterizeaza si decoleaza de pe aeroporturi indepartate de oras si mai saracacioase, dar intotdeauna am avut conexiuni bune catre oras. De data asta, am ajuns la Stansted, aeroportul foarte dragut, traveler-friendly.

CYMERA_20150222_022424

La metrou ne-am luat cate un card Oyster, pretul pentru 7 zile fiind de 35GBP. Cu el am avut acces nelimitat la tot transportul in comun, extrem de bine pus la punct. Imi doream mult sa merg macar o data cu that magic black cab, dar o prietena mi-a recomandat sa ma abtin, chiar si cativa kilometrii pot sari de o suta de lire, asa ca m-am limitat la metrou, si la double decker.

CYMERA_20150222_022700

Cazarea am gasit-o prin Booking si ale sale oferte inteligente, la London Kings Hotel, in buricul targului, la 2 statii de autobuz de Oxford Street.

De acasa ne-am cumparat biletele pentru Mme Tussauds, London Eye si acvariul de langa el, rezervarea pentru toate 3 fiind 50 de lire. Dintre toate acestea, doar London Eye si-a meritat oarecum banii, avand in vedere ca am prins senin in ziua urcarii. Muzeul de ceara a fost o dezamagire totala, un fel de kitchosenie pe alocuri morbida, iar acvariul… sa zicem ca m-am lecuit de la dragalit copii vreo 30 de ani de acum incolo :))

CYMERA_20150222_030926[1]Me with this handome anonymous at Madame Tussauds

CYMERA_20150222_030957Lemme take a selfie in London Eye

Am vizitat British Museum, si British Gallery, absolut must. In primul veti parcurge cam 4-5 ore printre cele mai celebre ramasite istorice din toate perioadele si zonele, iar in British Gallery te pierzi pur si simplu printre toate tablourile faimoase intr-un muzeu atat de animat de pictori amatori care capteaza atentia prin modul in care copiaza atat de fidel renumitele picturi. Intrarea la cele doua e gratis pentru toata lumea, a huge like!

CYMERA_20150222_024526The Rosetta stone, some mummies, sculptures and antiques at the British Museum

Un alt must era sa ajung la palatul Kensington unde are loc o expozitie realizata de Estee Lauder cu rochiile marilor suverane si printese. Dar acestei vizite sper sa ii dedic un post special, m-a coplesit foarte mult atmosfera si lucrurile noi aflate acolo, sper sa va povestesc cu drag curand.

CYMERA_20150222_024601Queen Elizabeth’s dresses from the 60’s

Pe 15 februarie am vazut schimbarea garzii la Buckingham si am avut parte si de un show al garzilor Reginei, cam toti cei vreo 5000 de oameni prezenti acolo am fost surprinsi cand au inceput sa cante Thriller si coloana sonora de la Game of Thrones. Am inteles ca show-urile de acest gen au loc numai cand se strang enorm de multi turisti. Voiam si sa mai ajung la muzeul Harry Potter, unde inca mai e decorul si platourile, dar pur si simplu nu m-a lasat inima. Simteam ca toata magia s-ar sfarsi cand as vedea unde si cum s-a filmat totul:))

CYMERA_20150222_025142

Cu siguranta o sa revin curand la Londra, who knows, poate intr-o zi chiar o sa fie acasa pentru mine, nicaieri nu am mai avut acest sentiment. Nu a fost prima vizita, am mai tranzitat-o scurt acum cativa ani, dar acum am simtit ca ne potrivim perfect, ea are atatea sa-mi arate, sa ma inspire, iar eu am o dorinta uriasa in a ma modela intr-un om misto.

CYMERA_20150222_025917My kind of world

Sper ca nu v-am plictisit prea rau, ca de obicei m-am intins la vorba. Calatoriti, oameni buni, e singurul lucru pe care il cumparam, si care chiar ne face mai bogati. Stiu ca e greu, imi e greu, dar viata oricum e o aventura, riscul asta chiar merita sa ni-l asumam:))

Soon urmatoarele mele povestioare de la Londra, si nu numai. Stay chic & always travel in style!